Benieuwd waar jouw belangrijkste mogelijkheid voor groei ligt? Klik hier en maak onze gratis Growth Test.

Je bent een ambitieuze ondernemer en wilt het maximale uit je bedrijf halen. Maar in het opschalen zul je frustratie ervaren of uitdagingen tegenkomen. Onderzoek daarom waar voor jou de grootste uitdagingen op dit moment liggen om jouw bedrijf verder te laten groeien en op te schalen. Die uitdaging kan op allerlei verschillende vlakken zitten. Aan de hand van het groeivliegwiel van de Rockefeller Habits kun je kijken naar mensen, strategie, executie, cash of leadership. Breng dit strak in beeld en zet de volgende stap met jouw bedrijf!

Doe jij waar je extreem blij van wordt?

Neem bijvoorbeeld leadership. Doe jij als ondernemer nog steeds de dingen waar je extreem goed in bent en de juiste energie van krijgt? Daarmee verhoog je namelijk je toegevoegde waarde aan het bedrijf. Ook kunnen uitdagingen in je team van invloed zijn op de groei die je voor ogen hebt. Heb je de juiste mensen aan boord om de volgende stap te kunnen zetten? Hoe zit het met je strategie? Heb je duidelijk voor ogen waar je naartoe wilt en hoe onderscheidend ben je eigenlijk in de markt? Uitdagingen voor groei kunnen ook zitten in de executie: lopen de processen en het werk soepel en is de infrastructuur schaalbaar?

Eager to learn

Deze thema’s spelen een rol in de groei van jouw bedrijf. Als ondernemer in de Scaling Up fase kan het soms knap lastig zijn om te weten waarop je aandacht moet leggen. Door goed in te zoomen op verschillende aspecten binnen je bedrijf, kom je erachter waar je in deze Scaling Up fase aandacht aan moet geven. Dat zijn je belangrijkste uitdagingen. Weten waar je grootste uitdaging ligt, is ook weten waar je de grootste kans hebt om snel te verbeteren. Je ambitie realiseren en verder groeien betekent zicht krijgen op je bedrijf en alles wat daarbij komt kijken. De belangrijkste succesfactor voor groei is de mate waarin je ambitie toont en eager to learn bent. Inzicht in jouw grootste belemmering tot groei sluit daarop aan.

Bepaal waaraan jij aandacht geeft

Als je ambitie hebt, dan heb je per definitie uitdagingen. Als je bedrijf groeit, dan ga je veel nieuwe terreinen in. Tegelijkertijd kunnen juist de bekende terreinen aandacht nodig hebben. Je hebt bijvoorbeeld een hele strakke executie, ijzersterke strategie en voldoende cash. Maar misschien niet meer de juiste mensen op de juiste plek die het juiste werk doen. Dan gaat het geheel toch niet succesvol en duurzaam groeien. De kunst is dus om te bepalen waaraan jij en het bedrijf aandacht aan moet geven de komende tijd, voor de groei die je voor ogen hebt. Focus op de korte termijn.

Growth test

Heb jij niet haarscherp wat momenteel je grootste uitdaging is? Die kun je vaststellen met onze vernieuwde growth test. Daarmee ontdek jij wat jouw grootste belemmering is op het gebied van groei. De uitkomsten van de test gaan je helpen met de groei die jij voor ogen hebt. We maken inzichtelijk waar nu jouw grootste uitdaging ligt en je krijgt direct praktische tips om hiermee aan de slag te gaan en winst uit te halen.

 

Benieuwd waar jouw belangrijkste mogelijkheid voor groei ligt? Klik hier en maak onze gratis Growth Test.