Victor van Tol na ziekte terug bij Snappcar (en meer nieuws uit ons netwerk)

Met meer dan 150 groeiondernemers hebben we in de afgelopen jaren een flink netwerk opgebouwd. Hoe vergaat het onze (oud-)deelnemers? In deze rubriek praten we je een paar keer per jaar bij. Vandaag nieuws van Victor van Tol van Snappcar, Jeroen Volk van Invoicesharing, Wouter Glaser van Glasnost en nog veel meer.

Ken je Goboony? Met deze ‘AirBNB voor campers’ willen Foppe Mijnlieff en Mark de Vos de wereld veroveren. Grappig detail: de twee ondernemers kwamen elkaar in Nieuw-Zeeland voor het eerst tegen, waar ze beiden met hun gezin in een camper rondreisden. In het Nederlands Dagblad staat een leuk artikel met de ondernemers. Lees het artikel via Goboony.

Stroomt interactions, het bedrijf van Gert Schuurman, helpt de gemeente Amsterdam bij het centraal zetten van de burger. Dat doen zij met behulp van de FIXX-methode. Op de website van AG Connect lees je hoe Amsterdam vanuit de eindgebruiker denkt (en hoe Stroomt daarbij helpt).

Eric-Jan Dekker en Eelco Post richtten twintig jaar geleden Post en Dekker engineers en consultants op. Destijds twee jonge, redelijk eigenwijze ondernemers met een uitgesproken visie op hoe je slim machines kunt ontwerpen en in elkaar zetten. Eric-Jan over hun werkwijze: ‘De klant kan niet achterover leunen. Hij wordt continu uitgedaagd om na te denken of dit echt is wat hij wil, of de markt hierop zit te wachten, hoe iets werkelijk van waarde kan zijn.’

Been mc, het bedrijf van Roel Beentjes, heeft Bas te Wierik ‘bevorderd’ tot Associate Partner. Bovendien heeft het adviesbureau voormalig EY senior recuriter Tosca Spee aangetrokken als HR & Operations Manager. Is er een personele groeistuip op komst? We houden het in de gaten. (Meer over Roel lees je in deze growthtalk.)

Victor van Tol van Snappcar vertelde deze maand op MT.nl openhartig over zijn strijd tegen kanker en de succesvolle terugkomst naar het bedrijf dat hij oprichtte. Een korte versie van het stuk staat online. Over Snappcar zei Victor op marketingfacts.nl in januari: “Het is één van de lastigste businessmodellen die je kunt bedenken. Ik had ook gedacht dat we veel eerder break-even zouden zijn, maar dat duurt nog wel even. Het is mij ook tegengevallen hoe lastig het is om in het buitenland uit te rollen: acquisitie, opschalen, het juiste team neerzetten.” Het artikel is al weer van even geleden, maar nog steeds interessant om te lezen. En dan nog één Snappcar-nieuwtje: het bedrijf rolt samen met aandeelhouder Europcar een nieuw model voor auto’s delen uit over Europa: Drive & Share. Lees hier meer.

Van de (deel)auto’s naar accountancy. Wat kan de accountant van nu wat een computer niet kan? Een retorische vraag vindt GoFastForward-alumnus Jeroen Volk van Invoicesharing. Zijn bedrijf maakt veel van het werk dat nu door accountants wordt gedaan overbodig. Lees meer op MT.nl.

In de nieuwe, maandelijkse podcast van Emerce en Awin gaat Krijn Schuurman in gesprek met Stijn Kruijssen van FashCom. Volgens beide heren moet het roer om. Zowel bij grote als kleine spelers. Organisaties moeten de balans zien te vinden tussen de klant centraal zetten tegen alle kosten en kijken naar wat de consument echt wil. Zeker interessant om even te luisteren. Liever lezen over Stijn? Op de site van Ecommerce News staat een interview met hem, waarin hij vertelt over de buitenlandse activiteiten van FashCom.

Practise what you preach, laat dat maar aan Wouter Glaser over van pr-bureau Glasnost. Op Adformatie laat hij zijn licht schijnen over micro- en nano-influencers. “In feite gaan we terug naar de essentie van een ‘influencer’: iemand die daadwerkelijk invloed heeft op zijn of haar volgers.” Of we deze maand weer een blog krijgen van Wouter is nog maar de vraag, want zijn bureau sleepte twee nieuwe klanten binnen: Google en sprs.me. Druk, druk, druk, dus.

Tot slot nog twee keer podium-nieuws. Merijn Everaarts stond op het TEDx podium om te praten over de missie van Dopper. En het Eindhovense Veldkamp Videoprodukties (bekend van onder meer deze video) heeft de finale gehaald van de prestigieuze New York Festival World’s Best TV & Film. Op 10 april 2018 vindt in Las Vegas de slotavond met bekendmaking van de prijswinaars plaats. We duimen met jullie mee, Jeroen Veldkamp.

Bron foto: Quote/Sjors Massar

Dit vind je misschien ook interessant

Laat een reactie achter

Waar ben je naar op zoek?