Rockefeller Habits


Wat zijn de Rockefeller Habits?


Het begrip BHAG komt uit de koker van Jim Collins. Collins noemde de term voor het eerst in zijn boek uit 1994: Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies. Het draait om het stellen van een groot en gedurfd doel voor jouw bedrijf. Bedrijven die dit doen boeken namelijk veel betere resultaten! Het moet een doel zijn wat super ambitieus en inspirerend is, daarmee geeft het richting aan allerlei belangrijke (strategische) keuzes. Wat moet je doen om uiteindelijk bij jouw BHAG uit te komen?

De Rockefeller Habits vormen de rode draad in de groei van tienduizenden groei-bedrijven wereldwijd. Ze helpen jou om de lange termijn strategie en ambitie van jouw bedrijf te verbinden met doelstellingen voor dit kwartaal. Ze geven je houvast om de toenemende complexiteit die samenhangt met de groei van jouw bedrijf te managen. De Rockefeller Habits bestaan uit 10 verschillende elementen, die zijn vervolgens weer op te delen in vier categorieën.

Wil jij de Rockefeller Habits en vele andere bewezen tools voor groeiondernemers binnen jouw bedrijf implementeren? Bekijk dan ons groeiprogramma of kom kennismaken tijdens een Test Drive Scaling Up!

 

De Rockefeller Habits en allerlei andere internationaal bewezen tools binnen jouw bedrijf implementeren? 

Decisions

Met de juiste mensen de juiste dingen op de juiste manier doen. Hierdoor blijf je genoeg geld genereren om je groei te financieren, steeds weer opnieuw.

 Zou je jouw gehele team vol enthousiasme opnieuw aannemen? Hoe zit dat eigenlijk met je klanten, aandeelhouders en andere stakeholders?

Doe je de juiste dingen als persoon, ondernemer en bedrijf?

Doe je de dingen op de juiste manier?

Heb je voldoende geld om de groei van je bedrijf (continu) te financieren?

Klik voor de Rockefeller Habits!

Disciplines

Er zijn drie fundamentele disciplines bepalend om je ambities te realiseren.

Wat zijn voor jouw onderneming de belangrijkste voor dit kwartaal en voor het komende jaar? En wat zijn voor jou als ondernemer de belangrijkste prioriteiten voor deze week en zelfs voor vandaag om áán jouw bedrijf te werken?

Welke data (KPI’s – Key Performance Indicators) helpen jou om de koers en de groei van jouw bedrijf aan te sturen?

Hoe zorg je voor een vaste overlegstructuur die ervoor zorgt dat informatie soepeler door de organisatie gaat, besluiten sneller genomen worden en men meer van elkaar leert.

Demands

Deze twee krachten moet je balanceren om hard en zacht, kort en lang met elkaar te verbinden.

Hoe (be)houd je evenwicht tussen de reputatie en de productiviteit van jouw bedrijf?

Hoe (be)houd je evenwicht tussen de reputatie en de productiviteit van jouw bedrijf?

Driver

De cultuur die ervoor zorgt dat het bedrijf iedere dag slimmer wordt.

Ambitieus ondernemen is topsport. Wie is jouw coach? Hoe creëer je een cultuur waarin leren en verantwoordelijkheden centraal staan?