Zelf een overname doen  

Het overnemen is een spannende stap en een intensief proces, daar wil je maximaal op voorbereid zijn.

banner3
Simon Oppers
Het verkoopproces

Buy & Build strategie

Je wilt verder groeien door andere bedrijven te kopen. Je gaat nu in de Champions League spelen en dat is een ambitieuze stap. Misschien weet je precies hoe jij je Buy & Build strategie wilt vormgeven, misschien zoek je nog naar de juiste invulling, maar je weet dat je de groei van je bedrijf wilt versnellen. Een spannend avontuur, waar je jezelf maximaal op wilt voorbereiden.

Hoe ziet het aankoopproces eruit? Ieder M&A traject start bij de vraag wat belangrijk is voor jou als ondernemer. Hoe wil jij je groeistrategie vormgeven? Wat is jouw doel en wat is de ultieme droom? Daarom starten we met een gesprek om helder te krijgen hoe jij de toekomst ziet van je bedrijf. Daar zoeken we de juiste bedrijven bij om over te nemen.

01

Way of working

Zoekprofiel

We starten met het maken van een zoekprofiel. Welke sector zoek je? Wat moet de omvang zijn? Welk (financieel) risico wil je lopen? Welke omvang van het bedrijf wil je en op welke termijn wil je het overnemen?

Contact
image3
02

Way of working

Longlist/shortlist

Nu gaan een longlist van potentiële bedrijven samenstellen. Daaruit blijft uiteindelijk een shortlist van een beperkt aantal geschikte bedrijven over, die we gaan benaderen.

Contact
image3
03

Way of working

Markt benaderen

Dan is het tijd om bedrijven te benaderen en informatie te verzamelen. Samen bekijken we de one-pagers van de bedrijven en besluiten we van welke bedrijven we het uitgebreidere Informatiememorandum willen zien.

Contact
image3
04

Way of working

Bedrijfsanalyse en waardering

We analyseren de informatie die we terugkrijgen en kijken wat de beste match is voor jouw wensen. Je krijgt advies over hoe het bedrijf ervoor staat, wat de waarde van het bedrijf is, wat de toekomstverwachtingen zijn, de organisatiestructuur en de financiële middelen om het te kopen.

Contact
image3
05

Way of working

Onderhandelingen

Dan starten de onderhandelingen met de verkopende partij om kennis te maken en het Im uit te diepen. Als we interesse hebben, stellen we een Non Binding Offer op, voor de verkopende partij. Overweeg je serieus om het bedrijf te kopen? Dan stellen we een Letter of Intent op.

Contact
06

Way of working

Boekenonderzoek / Due Dilligence (DD)

Het Duediligenceonderzoek start na ondertekening van de LOI. We onderzoeken alle facetten van je bedrijf: Finance, Legal, HR, Commercial en Tax.

Contact
07

Way of working

Share Purchase Agreement

Dan is het tijd voor de finale onderhandelingen om tot de koopovereenkomst te komen; de Share Purchase Agreement (SPA).

Contact
08

Way of working

Closing Dinner & Drinks

Als alles rond is, vieren we het uiteraard met een closing diner en een glas champagne om de deal met jou te vieren.

Contact

Wat klanten
hebben ervaren

Alle testimonials

Toen wij met Brandfirm gingen uitbreiden, wilden wij een herverdeling van de aandelen en een nieuwe structuur van onze vennootschappen. Dat was een pittig traject voor ons als compagnons. David heeft ons hierin zeer professioneel geholpen wat heeft geleid tot een deal waar iedereen dik tevreden mee was. Dat proces ging bovendien op een hele plezierige manier. Ik kan een samenwerking met David dan ook van harte aanbevelen.

Daan Smit
Daan Smit Founder Brandfirm

Sinds 2015 werk ik samen met David aan diverse projecten en in verschillende hoedanigheden. Zo hebben wij onder andere samen geïnvesteerd in een softwarebedrijf en ben ik als co-host meerdere malen actief betrokken geweest bij zijn succesvolle events over fusies & overnames. Onlangs heeft David ons nog bijgestaan als buyside adviseur bij onze acquisitie van RawWorks. Ik heb David de afgelopen jaren leren kennen als een zeer gedreven ondernemer met een geweldige focus op het eindresultaat. Hij heeft een directe aanpak, is helder in zijn communicatie en informeel in de omgang. What you see, is what you get!

Maarten van Montfoort
Maarten van Montfoort Co-founder & CEO Interstellar

David heeft ons in de afgelopen jaren meermaals heel fijn geholpen met onze vragen en uitdagingen op het gebied van Fusies & Overnames waaronder het samengaan met D&B Eventmarketing. David weet goed waar hij het over heeft, snapt wat een ondernemer nodig heeft én zorgt op een natuurlijke manier voor een ontspannen sfeer. Wat mij betreft een top combinatie!

Peter Zijlstra
Peter Zijlstra Founder FX Agencies